27 Mart 2012 Salı

SONUNA KADAR WABI SABI



Giuliano Fujiwara markası 1986 yılında Milano'da görücüye çıkmış. Markanın yaratıcısı o senelerde çok da bilinmeyen 'minimalism' den yola çıkarak ününü İtalya dışına taşırmayı başarmış. Bugün markayı Masataka Matsumura devam ettiriyor.
Giuliano Fujiwara tam benim kafadan, eskiyle günümüzü buluşturmayı hedefleyen markalardan. Günümüz teknolojisiyle geçmişi yaşatan Fujiwara, "WABI SABI" felsefesini koleksiyonuna yansıtmış. WABI SABI'nin anlamını kendisinden öğrendim, ben sadece wasabi bilenlerdenim :)
WABI SABI asimetri, basitlik, mutevazılık ve doğal işlemlerden oluşan Japon estetik anlayışının adı ve ZEN felsefesine dayanıyor. Dolayısıyla koleksiyondaki gözlükler de dahil aynı anlayışla üretilmiş.
Gözlükler genelde asetat. Basitlik göze çarpıyor, Japon minimalizmi modellerde kendini göstermiş. Genelde siyah çalışılan modellerin çok canlı renkler olmasa da alternatifleri var ve gayet başarılılar.
Ben beğendim, bundan sonra WABI SABI'ciyim!

Free Blog

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder