21 Aralık 2009 Pazartesi

LANET OLSUN AİLECE İÇİMİZDEKİ GÖZLÜK SEVGİSİNE!




Uzun zamandır bana hem mesaj atıyor, hem de soruyorsunuz ne alaka gözlük blogu hatta sen ne ayaksın diye.. :) Biliyorum kafanız karışıyor, bu kadar mesleği birarada bulunduran şahsımın iç dünyasında kopan fırtınaları merak ediyorsunuz... İşte sonunda size uzunca cevap :
İnsan hayatında ne seviyorsa onu yapmalı bence, bunu ablam ve ben aynı anda keşfediyoruz. Resimde muhtemelen 1 yaşına bile girmemiş, babamın gözlük dükkanında Küçük Emrah kaşlarıyla poz veren ablam Harika (ellerindeki şimdinin vintage gözlüklerine dikkat) ve ben, hiç bir zaman düşünmedik aile mesleği gözlükçülüğü. Türkiye'nin ilk gözlükçülerinden biri olan babam Mehmet San, hayli bozuluyordu bu duruma. Annem Sema San'da, 1989 yılında gözlükçülüğü seçmiş ve o zamanki dekorasyonu ile olay yaratan bir gözlük mağazası açmasına rağmen, hem ablam hem de ben gözlükçüğe sırtımızı çevirdik. Belki gelecekteki meslektaşlarımızın profili, belki de başka hayaller sebepti bu sırt çevirişe.
Ablam Otel Yönetimi okuyup, iki dünyalar güzeli çocuk büyüttü. Şu anda TDH İl Yönetimi'nde, hem politikacı hem de blog yazarı. Ben ise akademisyenlik, gazetecilik, dergicilik, TV yapımcılığı, marka müdürlüğü derken en sonunda UPC Halkla İlişkiler ve Marka Yönetimi'ni (www.upc-ist.com) kurdum -hakkaten maymun iştahlı değilim- TV yapım danışmanlığı da veriyorum. Akademik taraf şimdilik beklemede, vardır hayırlısı diyorum.
Ablam ve ben hayatlarımıza farklı yollar çizsek de, enteresandır, aynı anda yakınlaştık baba mesleğine. Harika geçen sene içindeki yeteneği bir kez daha ortaya çıkararak, annemize ait Çanakkale'nin ve iddia ediyorum Türkiye'nin en şık gözlük mağazasını dekore etti, övgüler hala bitmek bilmiyor. Gözlükçülerden teklifler geliyor. Ben ise bir yandan Türkiye'nin tek gözlük blogunu yazıyorum bir yandan da babamızın yıllardır gözü gibi baktığı eski gözlüklerini gün ışığına çıkarıyorum ve acayip zevk alıyorum. Onlar benim arkadaşlarım, ablamla resimde görüldüğü gibi çocukluk oyuncaklarımız..
Özetle biz iki kardeş, şu anda istediğimizi yapmaya çalışıyoruz. Bir varmış bir yokmuş gibi oldu ama işte bu bizim hikayemiz.
Hikayenin devamını merak edenler, benimkini burdan, Harika'nınkini ise http://harikadanharikaca.blogspot.com'dan takip edebilirsiniz.
Eeee San kardeşlere de San'al olmak yakışır ;)

Free Blog

4 yorum:

  1. işte bu bizim hikayemiz.... öyle saf öyle temizzzz:))))) ağzına sağlık...süpersin.

    YanıtlaSil
  2. resimler müthiş,ben de tesadüfen buradayım. gözlük hastasıyım desem :)) blogda süper...

    YanıtlaSil
  3. ben blogunu çok beğendim!
    hatunlar nasıl ayakkabı ve çanta tutkunu ise sen de gözlük tutkunuymuşsun..
    super!
    keşke tr'de olup da yakından görebilsem o cicileri :)

    YanıtlaSil
  4. Blogu okumanıza çok sevindim, teşekkürler iltifatlar için :)

    YanıtlaSil